Ahad, 3 April 2016

Rumah Ku Kedai Ku

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Syukur alhamdulillah sekali lagi saya di beri kesempatan untuk luangkan masa dan di permudahkan untuk menambah entri yang tak seberapa ini. 

Rasa dah lama sangat saya tak menulis entri tentang cara-cara jahitan. Minta maaf ya rakan-rakan dan yang sudi berkunjung di Laman ini. Sejak menerima tempahan baju sekolah rendah dan menengah, malah tudung sekolah, saya menjadi sibuk untuk siapkan tempahan. Maklumlah tak ada pekerja.

Jika tempahan siap dapatlah income dan rasa seronok bila dapat duit sendiri. Tak adalah banyak sangat tapi bolehlah pendapatan ini saya masukkan dalam tabung haji. Opps!! malunye. Orang lain dah banyak kali ke Mekah, kita pula baru berniat. Aamiin. Moga di permudahkan. Apapun bersyukur sangat-sangat masih di beri kesihatan dan rezeki.

Sambil-sambil menjahit tak salah rasanya saya promotkan Kopi Pak Belalang. Maklumlah stok sentiasa datang jadi kenalah kuat promot. 

Tempahan baju kurung sekolah rendah 40 helai siap. Rm15 sepasang.




 Siap baju sekolah. Pelanggan ini minta tudung sekolah 30 helai. Alhamdulillah siap juga dalam 4 hari.


 


Pelanggan datang ambil kain yang dah siap dan bawa kain baru. Seronok sangat dapat jumpa pelanggan ini. Moga kerjasama di permudahkan dan berpanjangan rezeki.





Sambil-sambil menerima tempahan, boleh juga promotkan Kopi Pak Belalang. Kalau dah rezeki itu milik kita sesiapa pun tidak dapat mengambilnya.




Selamat berniaga semua...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...