Jumaat, 26 September 2014

Tanjung Piai Johor

Bismillahirohmaanirrohiim

Assalamualaikum dan salam satu blog.

Kali ini suami dengan hati yang baik sangat kerana mahu membawa kami  ke Tanjung Piai Pontian. Katanya, nak tengok apa ada kat sana. Jauh juga rasanya perjalanan. Dari Kulai Johor ke sana kira-kira mengambil masa 1 jam lebih. Mungkin sebab kami tidak tahu jalan yang mungkin dekat untuk ke sana. Pergi pun lepas solat Zohor.

Tak ramai pelawat ketika kami tiba, mungkin hari dah petang atau mungkin sebab bukan hari cuti. Yuran masuk rm5 seorang. Masuk sahaja, terus ke Jeti. Memang lawa, sampai saya dengan adik begitu teruja. Suka sangat dengan pemandangan laut. Tambahan pula kelihatan Kapal-Kapal besar di Laut sana. Memang indah ciptaan Allah. Tak banyak yang boleh kita lihat, kayu-kayu bakau dengan akar-akar yang memukau hati, tapisedikit seram. Tempat payah bakau dimana sesekali kelihatan biawak. Kami adalah pelawat terakhir keluar dari tempat tersebut. Begitu cepat masa berlalu, tak terasa jam menunjukkan masa melawat jam5.30 pm telah tamat.

Ketika keluar menuju ke tempat parking kereta, terkejut melihat begitu banyak beruk di tengah jalan. Kerana takut punya pasal sampai takut nak tangkap gambar si beruk ni. bila dah rasa selamat baru nak tangkap tapi si beruk dah lari. Macam tau je kita nak tangkap gambar. He he he....










































































































Lihat gambar di atas ni. Kriatifnya mereka menyentuh hati sesiapa yang nakal. Terbaik!!!..





2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...