Rabu, 19 November 2014

Jom Mengait

Bismillahirrohmaanirrohiim

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua.

Alhamdulillah pagi yang indah ini  marilah kita  sama-sama panjatkan kesyukuran ke hadrat Allah S.W.T atas nikmat yang tidak terhingga ini. Selawat serta salam ke atas Junjungan kita Nabi Muhammad SAW.

Bagi mereka yang minat menjahit atau mengait, terutama bagi ibu-ibu suri rumah mahu pun mereka yang berkerjaya, mungkin berminat dengan gambar-gambar dibawah. Kadang-kadang melihat gambar sahaja membuatkan kita tertarik apa tak lagi jika benda itu membantu kita menambah pendapatan. Dulu mengait ini menjadi salah satu minat saya. Namun kini lebih kepada menjahit kain, lebih-lebih lagi jika ada tempahan. Bila ada tempahan kenalah siapkan dahulu. Takut lambat siap pelanggan akan lari. Tapi bila tak ada tempahan bolehlah kait benang sambil goyang kaki tengok Tv.

Hidup ini kena pandai mencari idea bagaimana mahu menambah pendapatan. Kerja tetap kita lakukan tapi dapat pula income tambahan. Memang seronok lah. Setiap orang ada keyakinan dan usaha yang lebih. Bergantung kepada keberanian dan keyakinan. Bila jatuh tak menyalahkan orang lain. Jika hanya duduk rumah atau buat kerja yang sama sahaja setiap hari memang membosankan. Sekurang-kurangnya baca buku atau apa sahaja yang memberi motivasi pada kita.

Wallahua'lam.






























Selamat mencuba....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...