Ahad, 9 November 2014

Tempahan Secara Borong

Bismillahirrohmaanirrohiim

Asalamuaalaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger.


Semalam seseorang sms bertanyakan tentang nota cara buat Beg. Saya meminta maaf pada beliau kerana tidak dapat menjawab sms selanjutnya kerana kredit telipon habis. Bila dah sibuk dengan tugasan harian mencari rezeki, perkara sedemikian boleh lupa. Harap beliau dapat mencari di laman tersebut.

Semasa bercuti minggu yang lepas dapat sms dari pelanggan, sama ada saya boleh terima jahit jubah 100 pasang. Dia juga bertanya berapa Rm sepasang saya kenakan. Akhirnya saya menolak untuk menerima 100 pasang tapi jika mereka bersetuju saya hanya terima 50 pasang sahaja. Ini kerana tempoh masa yang diberikan terlalu cepat. Ini kerana kain pun belum diserahkan dan saya telah menerima baju kurung 20 pasang. Oleh kerana tempoh yang mereka berikan sama maka saya terpaksa dahulukan kain yang sampai dahulu. Pada awalnya niat untuk menerima tempahan jubah adalah untuk membantu Sekolah Tahfiz tersebut. Tetapi saya takut tidak dapat siapkan pada tempoh tersebut dan akan menyusahkan pelanggan. Lagipun kerja saya bukan hanya menjahit, kelas mengaji masih diteruskan. Mungkin bukan rezeki. Moga segala usaha dipermudah kan.

Kain tempahan buat majlis kahwin. Oleh kerana 20 pasang saya kenakan Rm25 sepasang tanpa poket, tanpa span dan leher biasa.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...