Jumaat, 3 Januari 2014

Masih Berjuang

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alhamdulillah kita masih lagi di beri keizinan untuk meneruskan kehidupan di bumi Allah. Perjuangan yang hanya Allah lebih mengetahui bilakah penghujungnya.

Semalam dapat panggilan telipon dari seorang ibu kepada anak didik mengaji saya di rumah. Dia sangat bersyukur dan berterima kasih kerana anak dia yang baru 4 bulan mengaji dengan saya telah pun boleh membaca Al-Quran. Yang bangganya anak dia baru je mula daftar pra sekolah Jan tahun ini. Tapi seramai-ramai anak didik saya anak ini sangat pintar. Saya mengambil masa mengajar selama 1 jam. Fokus pada dia seorang dan sepuluh minit saya ajar pula membaca rumi.

Sememangnya dia bagi saya cepat memahami apa yang kita ajar, kerana dia minat dan fukos semasa belajar.
Tapi yang saya kagum dengan ibubapa anak ini kerana mereka mengamalkan prinsip yang cukup berkesan bagi saya. Setiap bulan mereka membayar yuran di awal bulan. Kerana ayah anak ini beranggapan biar ilmu yang dituntut anaknya berkat. Subahanalllah. kalaulah semua ibubapa berfikiran seperti ini memang bestlah guru-guru yang mengajar mengaji.

Apa yang mengejutkan saya dan mengembirakan ketika dia bertanya *boleh ke anak buah dia ikut mengaji sama*?. Syukur pada-Mu ya Robbi. Alhamdulillah . Walaupun hanya sedikit tapi cukup besar maknanya bagi saya kerana sekurang-kurangnya dapat juga mennyampaikan ilmu yang sedikit ini. Semoga apaa yang kami lakukan ini akan berkekalan dan berterusan hingga ke akhrat. Aamiin.

Awal pagi seperti biasa saya akan melihat-lihat blog saya dan jika ada idea saya akan menambah entri yang baru. Sentiasa mencari idea agar dapat mencapai apa yang di inginkan. Alhamdulillah melalui tunjuk ajar sufu saya Pn Normie, insyaallah saya akan sentiasa berusaha memperbaiki dan buat yang terbaik setakat yang termampu. Sebenarnya masih banyak yang perlu dilakukan tetapi masa yang cukup singkat kerana kerja yang pelbagai. Kesibokan ini sekurang-kurangnya membuatkan saya lebih menghargai masa dan tida ada masa melakukan perkara yang sia-sia. Cuma kadang-kadang bila terasa penat saya akan mengambil masa sedikit untuk merehatkan minda dan jasmani.

Tapi walaupun penat yang penting hati gembira dan ceria kerana tidak terikat pada mana-mana pihak. Pagi ini saya telah pun memuatkan lagi gambar untuk promosi barang dalam fanpage saya. Apa yang inginkan untung tidak banyak tapi berterusan dan yang penting semua orang gembira serta puas hati.







Semoga kita sentiasa berjuang untuk mencapai apa yang kita inginkan. Seperti sebuah buku yang bertajuk, Aku Tak Nak Miskin dan satu lagi yang bertajuk Orang Kaya Bertakwa. Wallahua'lam.

Jika berminat kain ela seperti di atas jemput lah ke laman fanpage saya (seni jahitanku angiefarhana ) ada banyak pilihan untuk anda di sana.

Selamat maju jaya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...