Ahad, 21 Disember 2014

Mudahnya Memasak

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa khabar semua peminat blog. Seronok berkongsi ilmu yang pelbagai. Maaf sekiranya saya kongsikan ilmu yang lari dari tajuk Laman saya. Apa pun terima kasih kerana masih setia melayari Laman yang tak seberapa ini.

Kali ini saya ingin kongsikan Menu ringkas iaitu Kek Pisang Kukus yang sangat ringkas dan mudah untuk di sediakan. Selalunya saya bakar kek pisang, tetapi kali ini saya mencuba untuk mengukus pula. Alhamdulillah menjadi juga. Suami balik dari kerja, terus dia tercium bau kek. Berseri-seri senyumnya melihat kek atas meja. Bolehlah makan.








Bahan-bahannya:

8 biji pisang emas ( di lenyek )
3 biji telur ( c )
1 cawan minyak masak
1 cawan gula kastor
1 sudu kecil vanila
1 sudu besar tepung jagung
1 cawan dan 1/4 cawan tepung naik sendiri
1 sudu besar bikarbonat
1 biji limau nipis
secubit garam


Cara-caranya:

Pecah kan telur dan masukkan gula kemudian gaul sampai sebati. Masukkan minyak, masuk vanila, air limau nipis, garam, tepung jagung, bikarbonat dan tepung naik sendiri. 
Perhatian! Sila gaul sebati setiap kali memasukkan bahan.

Selamat mencuba.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...