Sabtu, 6 Disember 2014

Blous Lecra

Bismillahirohmaanirrohiim

Assalamualaikum ...

Kepada sesiapa yang minat pakai Blous, bolehlah ke Kedai Jekal untuk membeli kain Lecra yang di jual secara murah hngga awal Januari depan. Selain kain Lecra, banyak lagi kain lain yang di jual secara murah. Apa yang ingin saya kongsikan ialah, kain Lecra memang sedap untuk di buat Blous. Mari kita kongsikan cara untuk buat Blous ringkas.

Lihat gambar dibawah.


Buat 2 keping kertas mengikut ukuran. Bahagian depan ditambah 4 inci pada kertas. Ketika di letak atas kain, pastikan kain tersebut anda lipat. Kemudian gunting, bahagian tengah dada jangan di gunting. Bahagian belakang leher lipat lipatan 4 inci tersebut barulah di gunting. Bahagian belakang bahagian dada tidak di lipat sebab tu di tambah 4 inci. Harap anda faham ye.







Langkah ke dua. Bahagian depan yang telah digunting. Leher luas, untuk dilipat.







Langkah ke tiga. Tandakan seperti gambar dibawah. Bahagian garisan kedua kiri dan kanan dijahit lurus kebawah.







Langkah ke empat. Setelah dijahit lurus. Jahit ikut suka anda. Saya jahit 6 inci kebawah.







Langkah ke lima. Setelah dijahit lurus, buat seperti ini.







Langkah ke enam. Cantumkan kedua-dua bahu baju bahagian depan dan belakang, kemudian ambil kain lebihan untuk di tampal di atas lubang leher. tanda dan jahit heler, barulah gunting ikut leher anda.







Langkah ke tujuh. Leher setelah di jahit. Kalau baju sendiri jahit cincai pun tak apa di bahagian leher, sebab bila pakai tudung tak adalah nampak. He...







Langkah ke lapan. Cantum dari hujung tangan hingga ke bawah. Siap untuk di pakai. Tujuan untuk lipat depan ialah, bahagian depan nampak besar, jadi sesuai untuk mereka yang mengandung. Selesa untuk dipakai. 







Selamat mencuba......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...