Selasa, 30 Disember 2014

Kekabu Oh Kekabu

Bismillahirrohmaanirrohiim

Syukur alhamdulillah sekali lagi dapat berkongsi cerita. Kali ini mengenai kekabu pula.

Balik kampung baru-baru ini, saya mengambil peluang untuk mencari kekabu untuk di jadikan bantal. Bantalnya memang sedap dipakai ketika tidur. Pada mulanya saya sudah merasa kecewa kerana tempat yang saya selalu beli telah kehabisan stok. Namun saya luahkan pada suami mungkin tak ada rezeki saya, tak pelah nanti kita cuba-cuba tengok kedai lain. Mana tau ada".  Sudah tertulis rezeki Allah beri juga kekabu ini pada saya. Alhamdulillah akhirnya saya terjumpa di kedai yang tidak di sangka-sangka ada menjual kekabu tersebut. Malah harga juga murah sedikit dari kedai yang saya selalu beli. Sungguh, jika kita berusaha dan berserah pada Allah, pasti Allah ganti dengan kegembiraan.


Sebenarnya ada pelanggan yang order minta saya jahit kan tilam bayi guna kekabu. Sebab itulah saya berusaha hendak mencari. Moga sahaja segala urusan di permudahkan. Bila masa kita mencari dan mengharap sesuatu untuk kita miliki itu tidak kesampaian, jangan risau dan kecewa, tetapi letak sahaja pada Allah, jika ada rezeki tak akan ke mana. Mungkin ada hikmahnya, dan mungkin juga ada yang lebih baik untuk kita.

Wallahua'lam.


Selalunya saya beli kekabu ini rm14 sekilo. Tapi kali ini rezeki dapat murah sedikit, rm13 sekilo. Beli empat pun bonet kereta dah penuh.









1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...