Rabu, 28 Mei 2014

Baju Kurung Nursing Part 1

Bismillahirrohmaanirohiim

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Alhamdulillah akhirnya siap juga Baju Kurung Nursing pelanggan baru saya ni. Rupanya takadalah payah sangat nak buat. Bila dah lihat cara yang cik sue kongsikan alhamdulillah dapat difahami dengan mudah.

Jika ada antara rakan-rakan yang tidak memahami cara menjahit Baju ini, bolehlah saya kongsikan cara-caranya semula seperti mana yang saya dapat fahami dari cik sue. Semoga ilmu ini dapat kita manafaatkan bersama.

Langkah pertama:

Cara memotong baju kurung adalah sama sahaja, kecuali di bahagian dada bawa leher. Dada bahagian lurus di panjangkan dalam 9 inci, mengikut kesesuai masing-masing. Buat leher seperti biasa. Lihat gambar dibawah.
























Langkah kedua:

Buat leher seperti biasa.





















Langkah ketiga:

Jahit di bahagian bahu sahaja kain kecil seperti gambar dibawah. Pastikan kain mesti jangan terbalik seperti gambar dibawah ini. Kain dalam gambar ini sengaja saya terbalikkan kerana senang anda lihat, sebab jika di pasang dengan betul mesti anda tidak dapat lihat dengan betul kan?..Bahgian bawah kat tepi tu anda bolehlah jahit getah, supaya bila anda selak kain dalam tidaklah kain tersebut terkeluar dari baju kurung anda.




















Moga anda dapat memahami cara-caranya. Tak faham jugak???...Sila klik Baju kurung Part 2 nanti.



Gambar dibawah ini pula adalah contoh sahaja. Gambar cik sue.

















SELAMAT MENJAHIT...




Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...