Isnin, 28 Disember 2015

Kusyen Lama Ku

Salam buat semua.


Alhandulillah syukur pada Yang Kholiq kerana masih lagi kita melalui hari ini dengan ceria. Moga sentiasa di bawa perlindunganNya. Aamiin.

Lama sangat menyepi kan diri. Asyik dengan tempahan tudung dan kehendak pelangan ku yang tersayang. Tambahan pula terpaksa mengalah kehendak suami yang asyik nak balik kampung. Mantang-mantanglah kampung dah dekat. Jika tak di fikirkan soal budget pergi balik mahunya tiap minggu nak balik. Apa pun ketepikan soal itu dan sementara nak siapkan semua tempahan, kena juga cantik kan rumah walaupun kita hanya menyewa.

Kali ini hanya ingin berkongsi minat dan idea bagi mereka yang satu fesyen perasaan macam saya yang hidup bersederhana ini. Dulu masa nak pindah, kusyen ini mahu sahaja saya bagi pada orang sebab dah rosak. Tapi memandang kan kusyen ini boleh dibuat kan sarungnya, tak jadilah. Hanya kusyen yang satu tu memang rasa payah nak bagi cantik. Lagipun tak reti. Memandang kan sarung ini dah dua tahun saya jahit kan malah warna dan kainnya dah luntur, al maklumlah kain murah. Jadi sementara nak beli kain tudung terfikir pula nak cari kain-kain murah yang di lelong kerana penghabisan stok mahupun yang terakhir Orang beli tak habis dari kayunya. Alhamdulillah dapat juga jumpa. Rm3 semeter kain tebal macam langsir. Warna ini juga yang di pilih suami. Selepas itu kami ke kedai yang ada jual plywod tebal dan beli mengikut ukuran yang telah saya ambil. Harganya pula tak sampai rm30. dan hasilnya bila letak dan kain sarung dipakaikan memang berbaloi sangat. 















Kita bukannya tak mampu nak beli yang baru tapi kalau memang barang tersebut masih boleh di baiki tu rasanya elok di baiki. Duit pun kita save untuk beli keperluan lain.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...