Sabtu, 4 Oktober 2014

Manafaat Suka Membaca

Bismillahirohmaanirrohiim

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua yang sudi mengunjungi blog saya. 

Kali ini entri saya mengenai Buku. Sebut  pasal buku, suami saya sangat minat membeli Buku mengenai perniagaan. Beliau juga sering kali mengunjungi Blog mengenai kursus yang berkaitan. 

Setiap bulan beliau mempunyai peruntukkan untuk membeli buku yang diminatinya. Kebanyakan buku yang dibeli pula berharga lebih rm20 ke atas. Bila saya tegur, katanya..lebih baik beli buku daripada beli rokok. Jawapan itu membuatkan saya terdiam. Jauh di hati saya sangat bersyukur kepada Allah. Saya pula suka buku yang berkaitan dengan agama. Bukan semua buku mengenai perniagaan itu tidak berkaitan dengan agama. Malah buku-buku tulisan Chef Le kebanyakannya mengajar cara berniaga dan banyak menyentuh soal agama.

Insyaallah saya akan kongsikan bersama anda serba sedikit isi kandungan yang terdapat di dalam buku -buku ini. Saya juga sarankan anda agar membeli buku dibawah ini sebagai rujukan kita. Moga pengisiannya dapat kita amalkan dan sampaikan pada orang lain. Kerana di antara amalan yang yang berkekalan ialah ilmu yang berpanjangan. Moga para penulis buku-buku ini mendapat pahala dari Allah S.W.T.






Gambar di atas: Kedai Buku Badan  ( Angsana Johor )






Gambar di atas: Antara koleksi buku-buku di rumah.






















Gambar di atas: Best Gila!! buku-buku ni.

























Oleh kerana minat  memasak, saya pun beli cd buat Cupcake.





Satu lagi Cd yang saya beli. Buat coklat made Hand. Cd ni pun best tapi banyak modal kena keluar.





Yang ini suami beli juga. Katanya nak belajar komputer,nanti kalau nak format tak payah dah hantar ke kedai.




Apa pun semua buku banyak beri manafaat kepada kita. Sama ada kita yang mahu berubah atau tidak. Moga yang tidak minat mahupun malas membaca tu, cuba-cubalah ceburkan diri membaca ya. Banyak manafaatnya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...