Jumaat, 19 Jun 2015

Seluar Pendek Lelaki

Bismillahirrohmaanirrohiim.

Salam Al-Mubarak...buat semua.  Alhamdulillah sekali lagi kita dapat menjalani ibadat puasa pada tahun ini. Syukur PadaMu Ya Allah. Moga rahmat Allah sentiasa bersama kita. Aamiin..

Lama juga saya menyepi kan diri. Laptop pula buat hal akhir-akhir ini, di tambah dengan jahitan yang mahu di siapkan membuatkan saya malas menunggu lama depan laptop ini. Agaknya dah nak minta tukar.

Selalunya kita sering dengar permasalahan aurat wanita. Pakaian sendat, tudung pendek, dan sebagainya. Kita jarang dengar tentang permasalahan aurat lelaki kerana lelaki hanya di had kan aurat. Jika ingin tahu lebih lanjut tentang aurat lelaki kenalah bertanya pada yang lebih arif. 

Melihat suami suka memakai seluar pendek ketika di rumah membuatkan saya seperti terdetik hati mahu jahit kan dia seluar pendek bawah lutut. Sekurang-kurangnya bila ada tetamu atau orang nak datang rumah secara mendadak tak adalah kelam kabut nak tukar seluar pendek atas lutut kan??..Bila siap suami kata best je pakai..he he he..itulah gunanya boleh menjahit. Jimat dan kita boleh jahit seikut kehendak kita. Selesai menyiapkan tempahan seluar untuk di pakai masa tarawih yang di tempah orang Sabah ini, saya pun jahitkan beberapa pasang seluar untuk suami. Inilah hasilnya.

Cantik pula kain batik ini bila suami pakai. Apa yang penting aurat terjaga dan santai memakainya.





















Moga-moga segala amal ibadat kita sepanjang bulan Ramadhan ini diterima Allah. Aamiin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...