Khamis, 5 Februari 2015

Kain Batik

Assalamualaikum.

Alhamdulillah sekali lagi saya dapat berkongsi ilmu dengan para blogger. Semoga anda semua sentiasa di bawah rahmat Allah. Aamiin.

Baru-baru ini ada pelanggan hantar dua pasang kain batik untuk di jahit. Katanya banyak kain batik di rumah jadi nak minta di jahit kan baju kurung buat anaknya. Sepasang saya jahit baju kurung Pahang, sepasang lagi saya jahit baju kurung moden. Bila siap baju ia nampak cantik. Dapatlah idea bagaimana nak habiskan kain batik yang mungkin berlambak di rumah yang rakan taulan beri. Apa salahnya kita buat baju untuk anak. Sebelum ini saya pernah buat baju kurung moden kain pasang untuk diri sendiri. Alhamdulillah jadilah baju. Cuma jika inginkan sepasang baju, kenalah beli dua kain yang sama, mahupun kain yang berlainan warna tapi warna yang sepadan. Maaf kerana baju tersebut telah saya hadiah kan pada seseorang. Moga dapat di manfaatkan. Selain daripada kita beri pula pada orang lain. Lihat kain yang dah siap di bawah ini.














Selamat mencuba.....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...