Isnin, 30 November 2015

Menjejak Kaki Ke Cameron

Salam satu blog

Alhamdulillah, syukur alhamdulillah sampai juga hajat ke Cameron walaupun hati berdebar debar sepanjang perjalanan. Bukan apa..dengar cerita orang dan melihat struktur tanahnya yang tinggi membuatkan saya gayat. Perjalanannya seakan - akan seperti jalan dari Bundu Tuhan Ke Ranau. Apa pun jalan ke Cameron lagi teruk berbanding dengan jalan ke Ranau dan membuatkan kepala pusing dan membuatkan kita mabuk. Bila sampai di sana pening dan gayat hilang bila melihat bunga-bunga yang subur dan cantik. Tambahan pula suami bawa memetik buah strawberi menambahkan lagi rasa seronok.

Sampai sahaja terus cari tandas. Rupa-rupanya tandas ada di dalam. Pandai orang buat bisnes dan ini bermakna jika mahu ke tandas kenalah masuk dan bayar yuran masuk. Bayaran untuk masuk ke dalam kawasan tersebut ialah rm4 seorang untuk dewasa. Tapi berbaloi lah sebab jika kita tak masuk tak adalah dapat petik buah Strawberi melihat bunga Lavenda dan lain-lain di dalam .Bagi anda yang belum pernah ke sana atau dah lama tak menjejak kaki ke sana boleh lah pergi. 















Alhamdulillah...ketika hendak balik, singgah dulu beli bunga hidup seikat rm5, malah singgah beli rebung 4 rm5 dan madu tualang orang asli di tepi jalan. Sampai di rumah makan strawberi dengan madu, memang lazat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...