Selasa, 2 Disember 2014

Hotspring Ranau

Bismillahirrohmaanirrohiim

Salam ukhwah buat semua Blogger.

Negara kita Malaysia sangat indah dan mempunyai banyak tempat yang menarik. Bagi mereka yang gemar melancong tentu sahaja sering mencari tempat menarik untuk di kunjungi. 

Antara salah satu tempat yang menarik pelancong dalam negara mahu pun luar negara ialah, Hotspring Ranau Sabah. Hotspring Ranau merupakan Taman Rekreasi, yang mempunyai banyak tempat menarik untuk di kunjungi. Antaranya ialah, Taman Rama-rama, Jambatan atas pokok, Gua Kelawar, Air Terjun, Tanam Haiwan, dan Kolam Air Panas. Lihat sahaja gambar di bawah ini. Gambar ini hanya sedikit sahaja. Jika secara kebetulan anda ingin ke sana, insyaalah anda akan berpeluang untuk melihat Bunga Reflisia.

Sekitar Ranau sahaja banyak tempat menarik untuk di kunjungi. Antaranya ialah, Hotspring, Sungai Tagal Luwanti, Kaki Gunung Kinabalu selain mendaki Gunung dan banyak lagi. 















































Sekiranya anda ke Hotspring Ranau pada hujung bulan jangan lepaskan peluang untuk berkunjung ke Tamu Besar Ranau setiap hujung bulan iaitu 30hb Pasar malam bermula dari jam 2 pm hingga jam11 pm dan tamu tersebut di sambung pada 1hb pada keesokan hari. Tamu Besar telah berpindah di Lapangan Terbang ( lama ) Ranau bertempat di kampung Merakau Kampung kelahiran penyanyi Nazeri Raihan. Apa yang menyeronokkan Tamu ini selain daripada penduduk tempatan, kebanyakkan penjualnya juga datang di serata negeri Sabah, seperti Sandakan, Semporna, Tawau Kota Kinabalu dan lain-lain. Mereka menjual pelbagai barangan dan anda akan saksikan pelbagai gelagat penjual dan pengunjung.


Jadi jika anda ingin berkunjung ke Sabah pastikan anda tidak terlepas dari menikmati pemandangan-pemandangan yang sangat indah. 

Selamat melancong...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...