Jumaat, 8 Ogos 2014

Telekung Lycra

Bismillahirohmanirrohiim

Salam jumaat buat semua.

Masa solat Hari Raya Aidilfitri baru-baru ni ramai pula yang pakai telekung Lycra berwarna. Jauh di sudut hati, balik nanti saya nak juga cuba jahit telekung Lycra. Tengok macam-macam warna, pink, pupule, biru.

Alhamdulillah, inilah telekung yang saya jahit. Kain ni lebihan kain tudung budak sekolah yang tak habis dijual. Daripada duk dalam plastik baik saya cuba jahit untuk telekung. Dah siap, saya cuba pula pakai, wah rasa sejuk je. Lihat jelah gambar kat bawah ini.

Cara jahit sama dengan cara jahit tudung yang saya beri dulu. Cuma bolehlah kita lapis sekeping kain kat leher supaya tidak jarang. Bolehlah pakai untuk balik kampung mahupun bila telekung yang sepasang tu tak kering bila dibasuh.


Langkah pertama:

Potong kain dan pinkan baru jahit biasa.















Langkah kedua:

Pinkan kain untuk dagu dan bolehlah jahit getah di dahi.


















Gambar setelah siap.





























Selamat mencuba.





Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...