Sabtu, 13 September 2014

Cantuman Dua Warna Lycra

Bismillahirrohmaanirrohiim

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari Rabu yang lepas, kebetulan suami kerja malam. Saya mengajaknya pergi ke Jakel untuk meninjau-ninjau harga kain. Manalah tau ada harga Promosi. Namun tak ada rezeki, harga kain masih lagi harga biasa. Kain Lycra yang saya nak beli pun masih harga biasa. Tapi bolehlah..hati ni pula tak sabar-sabar nak jahit telekung lagi. Hari tu dah siap kain warna putih tapi saya beri pada adik yang baru memeluk Agama Islam. Jadi dalam hati nak beli kain yang berwarna pula. Macam-macamlah keinginan.

Dapatlah beli dua warna, puple dan hijau. Kebetulan kain warna hijau ada lebih, saya pun cantumlah dengan kain warna puple. Ha jadilah baju macam kat bawah ni. Beria-ia nak pakailah kononnya masa nak pergi Zoo kat Bandar Johor. Bila pakai, alamak!...pendeklah pula..tak jadilah pakai dahlah beria-ia basuh semalam. Bukan rezeki. Tak pe boleh pakai kat rumah atau bagi adik je.

Saya ni jenis yang suka pakai yang simple-simple je. Asal tutup aurat. Cara jahit pun macam entri yang lepas. Bila semua dah potong jahit je macam kat bawah ni. Tak sampai 1 jam siap potong dan jahit. Bayangkan kalau nak buat bisnes, ada kain dan ada pasaran boleh je jalan. Rezeki-rezeki.




















Dah siap cantum jadilah macam ni.




























Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...