Selasa, 2 September 2014

Kain Lebihan

Bismillahirohmaanirrohiim

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Masa tak sibok dengan kain tempahan dan kelas mengaji, inilah kerja yang saya lakukan untuk mengisi masa lapang. Jika tak mencuba menu masakan yang baru, menjahit adalah minat pengisi masabagi surirumah seperti saya. Kain lebihan yang berlambak di rumah bolehlah disambung-sambung menjadi selimut mahupun apa jua bentuk.

Melihat pelbagai kemahiran yang dilakukan oleh sesetengah surirumah menjadikan saya juga teringin untuk mencuba. Lihat jelah gambar di bawah ni.


Kain sebelum dicantum.




























Kain setelah dicantum




























Kain dicantum keempat-empat. Kena tambah lagi baru jadi besar. Adik saya kata kenapa huruf H pula. He..manalah saya sedar jadi huruf apa. Takpelah janji siap dan bolehlah buat selimut. Kain ni kotton yang kasar, so mesti panas jika dijadikan selimut. Rasanya saya kenalah beli kain yang lembut nanti untuk dijadikan lapisnya.
























Jika anda juga mempunyai kain lebihan jahitan kat rumah bolehlah buat macam ni supaya kain tersebut tak saya dibuanag macam tu je.

Selamat mencuba.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...