Khamis, 25 September 2014

Keluargaku Tercinta

Bismillahirohmaanirrohiim

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Rindu rasanya nak balik kampung. Walaupun sering berada jauh dari mereka, namun perasaan ingin balik menjenguk mereka sentiasa terbuku di hati. Setahun dua kali balik rasanya tidak memadai. Tanggung jawab sebagai seorang isteri harus saya utamakan walaupun rindu pada mereka. Betul kata orang,bila berjauhan kita akan merasa rindu namun bila berdekatan  sentiasa bergaduh .

Teringat ketika semuanya kecil dahulu, ada sahaja perkara yang buat adik beradik bergaduh. Sering menjadi kemarahan emak tersayang. Memang lumrah adik beradik menghadapi situasi ini. Kini semuanya sudah memiliki keluarga masing-masing, hanya 3 orang yang belum berkahwin. Terasa rindu bila teringat masa kecil dahulu. Hanya cerita yang mengingatkan gelagat dan perangai masing-masing.

Keluarga yang berlainan Agama menambahkan lagi liku-liku kehidupan yang mewarnai. Ada yang manis dan tidak kurang juga yang pahit untuk di kenang. Setiap manusia mempunyai jalan hidup yang berbeza. Begitu juga dengan kami adik beradik. Bermula dengan kakak sulung saya yang berstatus seperti janda. Mahu dikatakan janda tapi mempunyai suami. Ini kerana suaminya telah bertahun lama sakit dan tidak tinggal bersama mereka. Manakala yang lain mempunyai cerita perkahwinan masing-masing.

















Gambar di atas. ( Kolam Air Panas Poring ). Kira-kira 9 kilometer dari Kampung kami.

















Gambar di atas pula: Tinompok. Memang cantik pemandangan di sini. Tempatnya adalah kawasan sebelum mendaki Gunung Kinabalu.


















Gambar atas: Abang bersama keluarganya.



















Gambar atas: Kakak yang sangat tabah bersama sebahagian anak-anaknya.























Gambar di atas: Adik no 6 bersama suami dan anaknya.






















Gambar di atas: Adik lelaki yang ke 7 dan perempuan adik ke 8.

















Gambar di atas: Adik bongsu ( ke 10 ) .



















Gambar di atas: Ayah bersama salah seorang cucunya. Kini ayah tak berapa sihat. Kasihan kerana kesudahan hidupnya begini. Dulu seorang yang sangat pendiam, suka membantu orang , peramah dan jarang memarahi anak-anaknya. Moga Allah sembuhkannya. Tiada mustahil bagi Allah. Aamiin.


















Adik no 5 bersama anak tunggalnya. Moga Allah berikan kami kehidupan baik di Dunia dan baik juga di Akhirat.

Aamiiin.







Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...